torsdag, juni 28

Nytt gratismönster! En drakchibi!

Amigurumi är som ni säkert förstått, eller redan vet, japanskt. Och inom japan så är chibis ganska populärt. Både i film/manga/amigurumivärlden. "Chibi" betyder ungefär "barnlik" eller "mini". Chibis har ofta stora huvuden, överdrivet stora/små ögon och små armar och ben.

I vilket fall! Här är mitt mönster, återigen gratis, på min drakchibi!

Tryck på första bilden för att komma direkt till mönstret.


Tryck på andra bilden för att komma till min ravelrysida med mönstret


2 kommentarer:

  1. Å vad söt han/hon är. Får nog virka en sådan i sommar. Tack för mönstret.
    Ha en fortsatt fin sommar.

    Vonna

    SvaraRadera
  2. Åh tack! Det kommer att komma mer chibis snart. Har ett till mönster färdigt, sedan ska jag förska lite fler när jag har tid över. Så håll koll på bloggen för fler!
    Tack, du också!

    GrAnarchist

    SvaraRadera