måndag, april 2

Mormorsränder och mormorsrutor.

Ja, båda är ju klassiker och mormorsrutor är väl något varje virkare måste kunna. De är fina, enkla, du kan göra massor av roligheter med dem och, ja. De är väldigt fina.
Jag hittade en sida med massa roliga varianter på mormorsrutor, titta bara på nummer 14! Tycker den är helt fantastsisk:

(klicka på bilden för att komma direkt dit)

Tycker absolut det är värt att kika på deras hemsida, i alla fall på dessa mönsterna. Det blir lätt tråkigt att göra samma gamla mormorsrutor hela tiden, och ibland kanske man vill ha lite variation.
Jag funderar på att göra var enda en av dessa och göra en filt av dem, kanske en liten sån där "sofffilt".

Något annat som är väldigt trevligt och något av en baskunskap vad gäller virkning är mormorsränder:

(bilden är lånad från http://stjarnkraft.blogspot.se)

Det blir fint, och är ganska roligt att virka. Jag håller just nu på att virka ett fodral till Måns Gameboy, i just mormorsränder. Det är bara en garnfärg, men det är melerat! Jag tycker det väger upp lite.
Om du trycker här bredvid så kan du lära dig hur du gör det med hjälp av DROPS Guide:

Det var allt för denna gången.
Ha det bra!

3 kommentarer:

  1. Kul att allt fler unga tjejer upptäcker det coola med virkning! :o)

    Det är okej att du "lånat" en bild av mig, men det hade varit ännu mer okej om du frågat mig först. Jag vet att det lånas friskt i sajberspejs, men faktum är att det finns något som heter copyright och det är inte alla som är lika glada över att deras foton används utan tillstånd.

    Det finns skräckexempel där folk blivit fakturerade grymma summor för att de olovligen använt andras fotografiska original, så det finns all anledning att ta det lite piano. No hard feelings från mitt håll, men kanske något att hålla i minnet..?

    Virka på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur!

      Ja förlåt, jag hade skickat en kommentar men fick inget svar, men kom på att det var min dator som krånglat.

      Jag tänkta faktiskt inte på det, och det brukar jag göra så ber så hemskt mycket om ursäkt. Fick verkligen hjärnsläpp.

      Jo jag vet, därför jag är så chokerad över att jag inte tänkte på det. Vad bra att du du tog det bra.

      Virka lugnt!

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera