onsdag, april 4

Djurrättsalliansen maskot och Amitävling!

Ja som rubriken säger så håller jag just nu på förfullt med att försöka få fram en bra liten "maskot" liknande figur till Djurrättsalliansen Borås. Tanken är att det ska bli lagom som nyckelring så man senare kan sälja dem som virkas och låta pengarna gå till Djurrättsalliansen. Jag har tagit fram min minsta virknål och grejar och ska i alla fall göra två olika varianter så att det finns lite att välja på :)

Dock är jag lite nervös för att visa den på mötet i morgon, jag har inte direkt visat några främmande personer det jag gör förutom här på bloggen då, men det är ju inte alls samma sak. Det är ju inte i verkligheten.

Jag har också kommit igång med mitt bidrag till Amitävlingen på Amigurumi.ifokus.se, och det känns faktiskt ganska bra. Har skissat lite på det och känner mig ganska nöjd. Att vinna är ju inte det viktigaste, men sedan vår kära Bowser övertygade mig förra gången tycker jag det är lite små kul. Att ha något att hålla sig efter osv.

Nu ska jag kolla facebook, och vänta in Måns och sedan fortsätta med experimenterandet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar