måndag, mars 26

Slaveri i nutid.

De senaste två lektionerna jag har haft i historia har handlat om slaveri. Det är något som jag inte visste så mycket om innan. Dagens lektion handlade om slaveri i nutid. Jag blir lika äcklad och förvånad varje gång när man får reda på hur världen ser ut.

Exempel på slaveri idag är tvångsarbete och självklart, den ständigt växande sexhandeln. Sexindustrin är något som... gör mig extremt upprörd. Speciellt när det kommer till barn och djur. Anledningen till att detta kom att tänka på detta är att min lärare visade en dokumentär som var väldigt upprörande, ärlig och bra. Har inte sett slutet på den men det var verkligen bra. Ska se om jag inte kan hitta den.

*letar*

Googla och du skall finna!

Nu ska jag bara förstå hur man lägger in den ordentligt. Efter har kollat runt hittar jag inget bra sätt att lägga in videon men jag lägger länken här under så kommer ni direkt dit.

Barnslavar


Det är värt att titta på den för att få upp ögonen för hur det kan se ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar